Het café

Crash

Helfrich (03/13/08 om 22:54:23):

Vandaag heb ik met mijn GSM-antenne mijn harde schijf geroosterd. Het was zo stuitend dom dat het hilarisch werd.

Na al dat emigratiegedonder was de backupprocedure niet goed ingeregeld. De distilleerderij is drie maanden administratie kwijt, maar het meeste is volgens mij wel reconstrueerbaar aan de hand van het logboek en de geprinte facturen.

Ik ben niet blij. Ik heb dorst.

 

Zenzero (03/14/08 om 14:55:28):

Eerst de dorst lessen en dan blij worden, klinkt logisch in genoemde volgorde.

Maar eigenlijk, kort samen gevat, is je electrische bbq nu stuk?!

 

Stijn - Huis Absinthia (03/14/08 om 19:49:01):

Daar ken ik alles van Helfrich, harde schijven die stuk gaan. Op men werk als helpdesk medewerker krijg ik altijd geklaag te horen wanneer een gebruiker zen harde schijf kapot is. Backup? Vergeten zeggen ze dan...

 

Helfrich (03/14/08 om 20:25:48):

Het trieste is dat ik bezig was een backupmechanisme te implementeren. De pimpinella-server zou alle vitale gegevens op de in dit hol zwervende machines naar zichzelf en naar een netwerkschijf kopiëren. Helaas, te laat!

De meest recente bedrijfsadministratie vond ik terug op "artemisia", een Susedoos die in Nijmegen staat en waarop ik in januari mijn BTW-aangifte heb gedaan. Wat er in de afgelopen anderhalve maand is gebeurd is gelukkig goed te reconstrueren.

 

Het café