Het café

Zo...

Zenzero (02/15/08 om 17:25:17):

Dat was me toch weer een opwindend en tumulteus weekje op het forum...

- Voor mensen die in het dagelijks leven op het sociale vlak minder actief zijn -

 

Barski (02/15/08 om 20:36:29):

Wel eens gedacht aan vrijwilligerswerk?

 

Helfrich (02/15/08 om 23:04:33):

Vrijwillig plantenbezorger, is dat wat?

 

Zenzero (02/16/08 om 00:56:35):

Dit klinkt misschien niet als 'n sympathieke reactie,
maar ik heb eens, op basis van vrijwilligerswerk, de eer gehad om als operateur te mogen werken bij een filmhuis voor een jaar of wat.
 
En ik moet zeggen, voor 'n lange tijd was ik enorm gemotiveerd en enthousiast, maar na de invoering van gemeentelijk toezicht, uitgevoerd door een ambtenaar met de ballen verstand van beleidsvoering en een dito interesse voor arthouse films en alles wat daar mee samenhangt, ben ik er, samen met 4 andere collega operateurs schreeuwend weggerend.
 
Ik heb het overigens nooit als onprettig ervaren om te werken voor 'n uitkering, ware het niet dat ik sinds een aantal jaren geen uitkering of iets van dien aard geniet.

Uit het vrijwilligerswerk, is de laatste jaren door de beleidsmakers - regelneven en nichten - het sociale aspect nagenoeg totaal verbannen, en moet je het plezier en voldoening die normalerwijs toch enigszins dient voort te komen uit het werk, met een elektronenmicroscoop of toepasselijker gezegd, met een Cinemascope lens worden gezocht.

Kort samengevat zijn desondanks, goeie adviezen altijd welkom.  

 

Zenzero (02/16/08 om 00:57:12):

Helfrich schreef:

Vrijwillig plantenbezorger, is dat wat?


Zondag aanstaande?!

 

Helfrich (02/16/08 om 10:09:28):

Betaald werk, is dat wat? Dan ben je net iets minder afhankelijk van die ambtenaren.

Zondag is okay. Dan zit ik hier wat belastingshit te doen en tussendoor rondjes door het Wald te banjeren. Daar mag ik bij gestoord worden.

 

Zenzero (02/16/08 om 11:27:43):

Helfrich schreef:

Betaald werk, is dat wat? Dan ben je net iets minder afhankelijk van die ambtenaren...


Toch onder één niet in het geheel onbelangrijke voorwaarde, en dat is geen functie binnen ''dass Reich'' te accepteren, want voor je het weet ben je er zelf eentje, en helaas herkennen alleen buitenstaanders de symptomen daar van...

 

Het café