Het café

2008

Helfrich (01/01/08 om 13:31:38):

Voor mij wordt dit een bijzonder en vooral nieuw jaar. Nieuw huis. Nieuw land. Nieuw leven (als vrijgezel hosanna in den gloria) in een nieuwe landelijke omgeving.

De distilleerderij wordt gewoon voortgezet op de Gelderse locatie. Ik ben benieuwd of er nog wat eer te behalen valt aan het Nederlandse absintfront. In ieder geval zal er ook vers fruit verwerkt worden tot eau-de-vie (het Gelderse erf biedt peren en pruimen, het Duitse erf biedt kersen en diverse bessen).

Ik heb veel zin in dit jaar (hoewel het weer zeer vermoeiend zal worden) en ik wens u allen het allerbeste. Heb zo min mogelijk goede voornemens, maar eet, drink, rook en vrij genoeg, maak eens een boswandeling en lees zo nu en dan een boek. Dan komt het goed.

 

Barski (01/01/08 om 15:10:13):

"lees zo nu en dan een goed boek"... hmm dat advies klinkt me bekend in de oren. Ooit Monty Python's Meaning of life gezien? Ik geloof dat de nieuwslezeres aab het einde van de film ermee afsluit.

Ik zou vooral willen zeggen, volg je eigen advies op: blijf lekker druk zorg ervoor dat er uitstekende absint van eigen bodem voor ons verkrijgbaar blijft. Met dat genoeg eten drinken en roken zal het wel goed komen verwacht ik en wat betreft dat vrijen... volgens mij lopen er ook in Duitsland voldoende bevallige vrouwen rond  ;) Geniet voor the time being echter vooral van je pasverworven vrijheid. Het ga je goed Serge.

 

Zenzero (01/02/08 om 00:14:19):

Voor het nieuwe jaar wens ik eenieder (ondermeer) het volgende:

Alle goeds en dergelijke wat je mij toewenst, maar dan in het kwadraat.

Maar vooral voorspoed en gezondheid.

Een fijne warme sociale en zorgzame familie en vriendenkring.

De kracht en moed om tegenslagen te kunnen verwerken, en je wensen en idealen te realiseren.

Het vermogen om te kunnen leven op de manier die je zelf als prettig ervaart.

Veel liefde en bijbehorend genot.

Het goud uit iedere ochtendstond.

De… Bla, bla bla…

Voordat het allemaal sentimenteel wordt, wens ik dus iedereen een positief jaar
en natuurlijk de decennia daaropvolgend – want iemand slechts één goed jaar toe wensen vind ik persoonlijk niet écht sympathiek!

Het allerbeste en moge het een, in alle opzichten, vruchtbaar jaar voor ons worden.

Goede voornemens en soortgelijke onzin,
laat ik aan mij voorbij gaan - bij wijze van goed voornemen -

 

Het café