Het café

Ik

Zenzero (10/02/07 om 23:32:01):

Ik, ben nog exact 28 minuten jarig  :D

 

Zenzero (10/02/07 om 23:34:08):

Als ik het zelf niet had gezegd, had ik het zelf ook niet geweten, hoor.

 

Helfrich (10/02/07 om 23:52:09):

Ik vergeet dat soort dingen ook steeds. Nou, gefeliciteerd hoor.

 

Zenzero (10/03/07 om 00:33:51):

Dank u dank u, en neem er een van mij, op mij.

 

Helfrich (10/03/07 om 00:55:21):

Zo'n twijfelachtige doorsnee-chardonnay uit de Languedoc, waarvan je je afvraagt welke idioot er van die Medaille d'Or-stickers op heeft zitten plakken. En ik heb me toch iets raars gegeten. Kartoffeltasschen mit Ricotta-Schnittlauch-Füllung. Ik ben me duidelijk aan het voorbereiden op mijn emigratie. Ik moet me alleen nog even rustig oriënteren op het juiste land.

 

Zenzero (10/03/07 om 02:01:14):

En dat alles op mijn geburtstag, ook nog schmaltz gehad zufällig? http://en.wikipedia.org/wiki/Schmaltz (Waar anders kun je dit soort info vinden)
Wij hadden 'n goe pak frieten en tartaarsaus dus voor mij wordt het dan 't liefst België.

 

Bop (10/03/07 om 09:23:14):

Helfrich schreef:

Ik ben me duidelijk aan het voorbereiden op mijn emigratie. Ik moet me alleen nog even rustig oriënteren op het juiste land.


Als ze er Duits spreken, is het waarschijnlijk een fout land.

 

Helfrich (10/03/07 om 11:13:04):

Weet ik niet. Net in als Nederland moet je er zelf kunnen koken om te overleven, maar verder valt het er wel mee, vind ik. Bovendien kun je er alle ingrediënten voor een eenvoudige terrine de campagne gewoon in de supermarkt vinden. Kom daar in Nederland maar eens om.

 

Helfrich (10/03/07 om 11:25:33):

Zenzero schreef:

http://en.wikipedia.org/wiki/Schmaltz

Beetje joods perspectief. De Schmalz (sic) in Duitsland is meestal Schweineschmalz. In een Engelstalige encyclopedie vind je die onder "Lard" en niet onder het Jiddische "Schmaltz". Ranzig spul, maar bij benadering niet zo goor als Hollandse margarine.

Ik heb ooit met Gänseschmalz een confit van gevogeltemaagjes weten te bereiden die meer dan goed was. On s'arrange comme on peut.

 

F@TM@N (10/03/07 om 17:54:35):

Wel een dag te laat ....

Van harte gefeliciteerd

 

Het café