Het café

Ik

Helfrich (10/02/07 om 01:06:41):

Ik lijk steeds meer op Arthur Schopenhauer.

Uiterlijk.

 

Zenzero (10/02/07 om 14:04:11):

Helfrich schreef:

Ik degenereer er lustig op los.
Beviel het verder een beetje, zo voor de [b]spiegel[/b]?


Sta jijwel eens voor de spiegel? Want als dat je streven is, dan moet je toch iets beter je best doen, Arthur... Ik bedoel Serge.



of...

Deze?


 

Helfrich (10/02/07 om 15:53:01):

Die tweede. Zelfde kapsel.

Ik zag trouwens (enigszins tot mijn verbazing) dat het Wikipediageleuter over Arthur voor een groot deel uit mijn koker komt. Helemaal vergeten. Daarna kwam blijkbaar die absintobsessie.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Schopenhauer

 

Zenzero (10/02/07 om 23:23:35):

En die heeft uiteindelijk tot meer dan alleen maar wat wikipediageleuter geleid nie'waar

 

Helfrich (10/02/07 om 23:55:57):

In ieder geval tot andere dingen. Het was niet de grootst denkbare verrijking, maar toch weer een nieuw avontuur. Ga nooit met een obsessie naar een psychiater -- zeg dan maar dag met je handje.

 

Zenzero (10/03/07 om 00:31:28):

Tenzij, de psychiater in kwestie zelf geobsedeerd is geraakt door bijvoorbeeld, laten we zeggen, psychiatrie, sociologie, en daar door dit vak gaan beoefenen, zo iemand die je gaat vertellen hoe van een (dwang) neurose af te geraken, en onderwijl zo'n consult 3 sloten koffie verorbert en evenveel sigaren wegduft, zoiets

 

Helfrich (10/03/07 om 00:45:42):

Ik heb ooit een psychiater gekend die zei dat je gewoon regelmatig je vriendin flink moest pakken om van om het even welke psychische kwaal af te komen. Dan sta je als neurobioloog zonder vriendin toch wel even raar te te kijken. Dat het allemaal zo simpel is met die psychopathologie. En jij maar denken dat gekte interessant is. Een beetje dopamine hier, een beetje serotonine daar en dan zegt zo'n klootzak dat je gewoon flink van bil moet gaan. Hij had wel een punt natuurlijk -- niet om 't een of 't ander -- een kop vol achterhaalde concepten, maar toch, een punt.

 

Zenzero (10/03/07 om 18:48:22):

Vandaar de toename van het aantal verkrachtingen door recidivisten, die onder behandeling staan!

 

Helfrich (10/03/07 om 18:48:39):

Dat dronken posten heeft toch wel iets bijzonders. Nou ja, tijd voor een borreltje.

 

Helfrich (10/03/07 om 18:50:14):

Zenzero schreef:

Vandaar de toename van het aantal verkrachtingen door recidivisten, die onder behandeling staan!

Verdomd. Dat grotere verband, he, dat zie ik vaak niet.

 

Zenzero (10/03/07 om 19:16:41):

Echt niet?

 

Helfrich (10/03/07 om 20:11:42):

Geen idee, joh. Ik lul maar wat.

 

Helfrich (10/03/07 om 23:01:42):

Soms haat ik de tijd waarin wij leven -- soms niet. Waar halen sommige mensen toch de tijd vandaan om zich te vervelen?

http://books.google.nl/books?id=Vd0FAAAAQAAJ

"Es wäre gut Bücher kaufen, wenn man die Zeit, sie zu lesen, mitkaufen könnte."

 

Zenzero (10/03/07 om 23:09:22):

Helfrich schreef:

Geen idee, joh. Ik lul maar wat.

Goh, wat een invloed ik toch heb, nu lul jij zelfs ook maar wat. Goed zeg.

 

Zenzero (10/03/07 om 23:11:48):

Helfrich schreef:


"Es wäre gut Bücher kaufen, wenn man die Zeit, sie zu lesen, mitkaufen könnte."


Audiobooks?! Het is maar 'n idee...

 

Helfrich (10/03/07 om 23:20:21):

Die kosten toch alleen maar meer tijd? En ze zijn ook geen optie voor in de auto. Want als ik rijd dan rijd ik. Ik laat me bij voorkeur niet afleiden door verkeersregels -- laat staan door een audioboek.

 

Zenzero (10/03/07 om 23:42:07):

Helfrich schreef:

Dat dronken posten heeft toch wel iets bijzonders. Nou ja, tijd voor een borreltje.


Welcome to my world, where a certain amount of liquor leads to typical cerebral thinking...

 

Het café