Algemene absintdiscussie

water

penumbra (09/18/07 om 22:11:40):

Waarschijnlijk is dit een domme vraag maar ja, ze blijft in m'n hoofd spoken totdat het antwoord gevonden is en misschien kunnen jullie hierbij helpen.

Welk water gebruiken jullie om een goede absinthe te bereiden ?  kraantjeswater, flessenwater, vers gletsjer water , weiwater  ::),.....

Ik las ergens dat je best geen kraantjeswater gebruikt omdat dit de smaak zou kunnen aantasten  (wat mij wel een logische verklaring lijkt) maar toch vraag ik het liever aan de habitués :)

en is er dan nog een verschil in flessenwater  ? smaakt een spa blauw bijvoorbeeld beter dan een vittel ,...

 

Zenzero (09/18/07 om 22:22:30):

Je kan ook overdrijven hè, nu niet zo lang dralen.

Ga nu gewoon die absint eens lekker proeven.

Gewoon ijskoud weiwater gebruiken, en dan verschijnt er vanzelf 'n groene engel die zal zeggen dat je ook gewoon ijskoud kraantjeswater had kunnen gebruiken (mits het niet te hard is) want dan doe je er verstandig aan, ijskoud mineraalwater te nemen

 

penumbra (09/18/07 om 22:30:31):

LOL  ;D  

gelukkig maar, kraantjeswater kan dus ook,  ik dacht al : moet ik nou voor elke absinthe die ik wil schenken naar zwitserland rijden met een hermetisch gesloten, vacuum getrokken en ijsgekoelde fles om daar bergwater te halen...  :P

 

Zenzero (09/18/07 om 22:30:34):

Ik heb altijd 'n litertje water in de koeling staan (1 keer p/week verversen) en wat ijsblokjes in het vriesvak

 

Zenzero (09/18/07 om 22:31:25):

penumbra schreef:

LOL  ;D  

gelukkig maar, kraantjeswater kan dus ook,  ik dacht al : moet ik nou voor elke absinthe die ik wil schenken naar zwitserland rijden met een hermetisch gesloten, vacuum getrokken en ijsgekoelde fles om daar bergwater te halen...  :P


Als je dan toch gaat, heb ik nog 'n verlanglijstje ;D

 

Helfrich (09/18/07 om 22:41:08):

IJskoud kraanwater, als er geen bijsmaak aan zit. Het water is hier aan de harde kant, maar het voldoet.

 

Kroeze (09/20/07 om 11:45:33):

Mineraalwater heeft verschillende smaken. Dat ligt aan het gehalte en de soort mineralen die er in zitten. Spa blauw is een van de meest neutrale waters. Als je neutraal water gebruikt, bv, reversed osmose water, water dat door een filter gehaald is en waarin alleen de H2O in over blijft, heeft als verassend effect dat het de smaak van je drank niet ten goede komt, het wordt een beetje flauw. Kraanwater dat je door een filter haalt is prima te gebruiken, bv door een britta filter, overal te koop. Je kan ook zelf een filter maken met norrit en zand.

 

Helfrich (09/20/07 om 12:39:35):

Kroeze schreef:

verassend effect

Je ziet water branden?

 

Kroeze (09/20/07 om 15:54:37):

Helfrich schreef:


Je ziet water branden?

vuurwater ?

 

Barski (09/20/07 om 20:01:46):

Het kraanwater hier in Arnhem is uitstekend. Het is ietsiepietsie zachter dan in Nijmegen. Net geen mineraalwater maar wel bronwater.

Oh en als je nog eens in Utrecht bent zou ik nooit Bar le Duc kopen. Dat wordt aan de overkant van het Utrechts waterleidingbedrijf op dezelfde diepte omhoog gepompt. Uit de kraan is goedkoper.

 

Algemene absintdiscussie