Algemene absintdiscussie

Boveresse

Helfrich (06/25/07 om 16:46:53):

Het was amusant. De spannende voorvallen dienen helaas verzwegen te worden.

Op absintgebied valt op dat er steeds meer alsem uit VdT wordt gebruikt (i.p.v. de groothandel-alsem die er een paar jaar geleden veelal voor moest doorgaan). Daarnaast verschijnt er mondjesmaat wat meer absint naar klassieker recept, die zich onderscheidt van de eindeloze reeks La Bleue's. Absintissimo "Malo" is er fijn voorbeeld van.

Schokkend is de opkomst van Vertes in VdT. Men vindt er dat pontica naar hooi smaakt en dus kleurt men met Artemisia absinthium, zij het zeer discreet, maar toereikend voor een verziekt resultaat.

Dieptepunt was voor mij de "Angelique" van Bugnon, maar ook de groene van Gaudentia Persoz vond ik niet veel soeps. Volgens Jean-Mi is die laatste gekleurd met pontica, hysop en melisse, maar hij kan me nog meer vertellen: mij lijkt het een zeer voorzichtige kleuring met A.a.

Fotoverslagen staan in deze thread:

http://www.feeverte.net/forum/index.php?showtopic=4175&st=39

En hier:

http://www.heureverte.com/forum/viewtopic.php?t=1074&postdays=0&postorder=asc&start=25

En hier:

http://picasaweb.google.com/dtaggert/KallistiFest


 

Kroeze (06/26/07 om 01:42:30):

Zonder te willen beledigen, ik heb het bekeken en kom tot de conclusie ,
't is maar een triest gebeuren.

 

Helfrich (06/26/07 om 02:13:17):

Op grond waarvan? Je bent zelf een triest gebeuren.
Toegegeven, de aangefikte rösti en de dipgroenten heb ik weten te vermijden. De feesttent niet helemaal. En het lam helemaal niet.

 

Helfrich (06/26/07 om 17:37:31):

O, dat Ted eindelijk het achterste van zijn tong liet zien dient ook niet onvermeld te blijven.

 

F@TM@N (06/26/07 om 18:20:18):

Helfrich schreef:

O, dat Ted eindelijk het achterste van zijn tong liet zien dient ook niet onvermeld te blijven.


Dat doe jij ook ......als ik je reactie op Pieter lees ....

 

Barski (06/27/07 om 20:08:53):

Ik heb gisteren eens die links doorgelezen en de foto's bekeken.  Het ziet er naar uit dat het een gezellige bedoeling is geweest. Het lijkt me dat ik er volgend jaar ook maar eens heen moet gaan. Wat me vooral leuk lijkt is om al die mensen te ontmoeten die ik nu alleen nog van de verschillende forums ken. Een bont gezelschap is het zeker en de delegatie uit Nederland en België mag in ieder geval wel uitgebreid worden  ;).

 

sixela (06/27/07 om 20:41:24):

Er is nog plaats in de wagen(s).

 

Barski (06/27/07 om 22:17:31):

Daar zou ik je maar zo aan kunnen houden want ik heb volgend jaar nog vast geen rijbewijs.

 

Barski (06/27/07 om 22:19:55):

Het eerst volgende absintfeest zal vermoedelijk trouwens weer bij mij in de voortuin zijn als het weer meewerkt. Anders gaat het feest binnen verder.

 

Zenzero (06/27/07 om 23:29:40):

Barski schreef:

Het eerst volgende absintfeest zal vermoedelijk trouwens weer bij mij in de voortuin zijn als het weer meewerkt. Anders gaat het feest binnen verder.


Laat het ons weten, en wij (ik zal) zullen er zijn (naar ik mag hopen)  :)

 

Barski (07/04/07 om 16:17:59):

Zenzero schreef:



Laat het ons weten, en wij (ik zal) zullen er zijn (naar ik mag hopen)  :)


Zeker. De afgelopen jaren is het gezelschap nooit groot geweest en wat fris bloed erbij is alleen maar goed om wat leven in de brouwerij... wat zeg ik de distilleerderij te houden. Zolang je maar lief bent tegen Sixela.  ;)

 

Zenzero (07/04/07 om 18:52:57):

Als hij dat ook tegen mij is... ;D

 

Helfrich (07/04/07 om 19:02:46):

Het is op dat soort bijeenkomsten wel prettig om een mikpunt van spot en hilariteit te hebben. Daar hadden we jou eigenlijk voor bedacht, Zen.

 

Zenzero (07/04/07 om 19:23:12):

We zullen wel zien, wie dan leeft wie dan zorgt ;D

Leuk forum overigens, dat louchedlounge, dat gaat inderdaad nergens over, 't leeft wel, maar of dat 't nu écht wel is...?

En 't gaan over iets groens, dollars en absinth, en dat gaat klaarblijkelijk niet goed samen ;D

 

Zenzero (07/05/07 om 23:58:19):

Barski schreef:



...Zolang je maar lief bent tegen Sixela.  ;)


Zenzero schreef:
Als hij dat ook tegen mij is... ;D


Elen síla lúmenn omentielvo.
Amin estel na manë yomenië (als ik het goed heb))



 

sixela (07/06/07 om 08:46:30):

Estelnya ná - "Mijn hoop is".

Amin als woord apart wordt alleen gebruikt als "ik" (en zelfs het wat archaische estelamin gebruikt -amin voor "mijn" als suffix; vergeet niet dat in een agglutinatieve taal "mijn hoop" eigenlijk wordt gevormd als "hoopmijn").

En "yomenië" is eigenlijk herkenbaar als (niet duaal) veelvoud, dus niet erg gebruikelijk voor een ontmoeting met twee man (waar je een tweevoud verwacht), maar het kan toch nog net.

Voor de rest: "Mára omentië, Zenzero! Nai nauva mára elyen."

 

Zenzero (07/07/07 om 01:55:48):

Zoals uit je reactie wederom blijkt, ben ik dus (ook) deze taal niet machtig, ook niet na deze wijze les (grammatica is nu eenvoudigweg niet mijn sterkste kant) tot zover niets nieuws, toch?

Maar om dan af te sluiten (waarvoor overigens dank, het is niet zo dat ik het niet apprecieer) met 'n groet in betreffende taal, spant de kroon, waar gaat het over? Weet je hoeveel moeite en tijd het me g.v.d  überhaupt gekost heeft de twee afsluitende zinnen uit het vorige bericht samen te stellen, en ook deze tekst weer nee hè dacht het niet hè. Een ware straf is het, voor me, dat twee vinger typen (ik kan wel janken, weet je dat, maar dat kan ik niet want mijn medicatie, remt dat af als 'n rauwe kont op 'n stuk schuurpapier. P24 om precies te zijn. (vrij stroef veel wrijving en al helemaal geen glans)

De betekenis van de woorden "Mára omentië, *Zenzero! *(klinkt bekend) Nai nauva mára elyen" zullen me dus, in dit geval, voor altijd 'n raadsel blijven simpelweg omdat ik niet de moeite ga doen (geen zin heb) dit te vertalen (maar toch, bedankt voor de moeite)

Een korte repliek op je reactie was ook mogelijk geweest, maar ik had m'n maandelijkse portie onzin van de maand juni (in verband met vakantie) dat ik op advies van m'n psychiater, dien uit te kramen nog niet verbruikt, dus zodoende en ... Dus, reeds en wat al dies meer zij, volgens eis en wederdienende, whatever .

En dan tot slot nog 'n kort mopje:

What do women do with their assholes, in the morning?

Well?

Duh! They kiss them goodbye and send them of to work

Zo en nu maar knus naar jullie warme nestjes en, denk erom oogjes dicht en snaveltjes toe. Welterusten, lieve beeldbuisgeneratiekinderen!

FIN

[color=Green][size=1]Het aandragen van correcties (indien nodig) op spelfouten in deze tekst, zijn overbodig en nutteloos. Ik heb ze er namelijk zelf in geplaatst, en ze vervolgens niet opgemerkt.[/size][/color]

Even goede vrienden.

Z.

 

Helfrich (07/07/07 om 02:37:19):

YM arseholes.

 

Zenzero (07/07/07 om 02:53:30):

Helfrich schreef:

YM arseholes.


En bedankt

 

Zenzero (07/07/07 om 03:01:03):

Waar ben ik aan begonnen met m'n quasi intellectuele verstand, ik ben maar 'n simpele kort door de bocht  denkende en eveneens zo redenerende boerenlul (pragmaticus zo u wilt) en begin aan 'n onderwerp waar ik nog geen (spreekwoordelijke) kaas van gegeten heb :(

 

sixela (07/07/07 om 10:03:44):

Zenzero schreef:

"Mára omentië, *Zenzero! *(klinkt bekend) Nai nauva mára elyen"

Hallo (letterlijk: goed ontmoet), Zenzero. Ik hoop dat het goed met je gaat.

 

sixela (07/07/07 om 10:04:44):

Helfrich schreef:

YM arseholes.

YM nooit gebruikt.

 

Zenzero (07/08/07 om 00:45:18):

sixela schreef:


Hallo (letterlijk: goed ontmoet), Zenzero. Ik hoop dat het goed met je gaat.


Maar ami, als ik zo vrij mag zijn, die hoop is wederzijds ik gun je het beste. Maar ik kan toch moeilijk uit de rol van gefrustreerde dyslecticus stappen, 'n twijfelachtige titel die ik toch enigszins met verve uitdraag, gezien de als evident* te beschouwen door jou
persoonlijk aangedragen correcties en aanvullingen op mijn, bij vlagen, hilarische verschrijvingen.

Dank voor de vertaling (ik zou teleurgesteld zijn indien je niet gereageerd zou hebben)

*http://www.vandale.nl/opzoeken/valsevrienden/belgischnederlands/17851  

*Gewoon bizar toeval, deze verklaring  

 

Forum Admin (07/08/07 om 01:17:02):

Van gefrustreerd dyslecticus naar rechtschapen misantroop -- die stap moet makkelijk te nemen zijn.

 

Zenzero (07/08/07 om 04:01:16):

...

 

Helfrich (07/08/07 om 14:25:32):

Argh! Puntjes!

Dat ik als admin postte is overigens toe te schrijven aan mijn geestestoestand na een rijkelijk bevloeid diner. Er zit niets achter.

 

Zenzero (07/08/07 om 23:45:03):

Argh! Een excuus!

 

Barski (07/09/07 om 07:28:03):

Goh, jongens kan het wat minder met dit slappe gelul! Laten we het vooral over absint hebben anders wordt het hier zo'n pseudo louchedlounge. Dan maken we het vooral voor anderen nog interessant houden naar deze website te komen.

 

Zenzero (07/09/07 om 14:50:35):

Ik kan niet anders zeggen, dat ik het met die opmerking eens ben.

Ondanks het feit dat ik zelf vaak olie op het vuur gooi.

(Dus laat ik nu geen louchedlounge-eske discussie starten over de grammaticale opbouw van de opmerking in je laatste zin ;D)

Gezien ik in grammatica zelf ook slecht in ben.

So, no hard feelings, aaight?

Ik ga je PM-en Barski, en... Over absint nog wel

 

Helfrich (07/09/07 om 15:02:08):

Niks PM. Laat de inhoudelijke kwaliteitsbijdragen over absint maar rijkelijk vloeien. U kunt beginnen!

 

Zenzero (07/09/07 om 15:11:48):

Ingrediënten; Boerenwormkruid, Bijvoet (vers uit de tuin) ehm... Peper, Zout (momentje, even in het keukenkastje neuzen)

 

Zenzero (07/09/07 om 16:00:33):

Barski schreef:

Goh, jongens kan het wat minder met dit slappe gelul! Laten we het vooral over absint hebben anders wordt het hier zo'n pseudo louchedlounge. Dan maken we het vooral voor anderen nog interessant houden naar deze website te komen.


Barski heeft wel gelijk, wij moeten ons hier onderscheiden van de rest toch? Waar anderen verzanden in quasi literair en tevens voor menig buitenstaander maar toch rechtgeaard absint liefhebber onbegrijpelijk (toegegeven bij vlagen vermakelijk) koeterwaals en oeverloos gelul over onderwerpen die verder nog weinig met de geneugten die absint te bieden heeft te maken hebben. (naar eigen mening)

Want laten we wel wezen, ook ik ben via dit fijne forum (voor mijn doen) véél, véél wijzer geworden op het gebied van absint en absinthiana, en daar draait het in feite in de kern toch allemaal om.

Waar anders kan de beginnend zichzelf nog oriënterende absint drinker, terecht met dilemma's over welke absint, hoe deze op juiste wijze te schenken en te nuttigen, en waar kan men terecht met  ervaringen omtrent het proeven en onderwerpen als smaakreceptie en dergelijke. Novadic-Kentron? (flauw, ik weet 't)

Begrijp me niet verkeerd, ik hou wel van 'n potje ouwehoeren tot aan de kleppen van de hel, maar ik moet wel gewoon zo nu en dan 'n al dan niet domme vraag kunnen stellen, zonder daarvoor door het virtuele slijk te worden gehaald. Want
als ik het namelijk prettig zou vinden om afgezeken
te worden, dan had ik me wel bij 'n golden shower fetisjisten forum aangemeld, nietwaar.

 

Helfrich (07/09/07 om 19:51:05):

Over merken en smaakreceptie word ik geacht geen mening meer te hebben. Dat is mij vanuit de commerciële wereld meegedeeld.

Praat even lekker door, zou ik zeggen -- dan ga ik ondertussen voor mezelf uitmaken welk wereldje ik het ranzigst vind, HG of CO, en tegen de tijd dat ik tot een conclusie dreig te komen heb ik vast wel weer een mening te ventileren. (Wellicht komt die erop neer dat ik jenever ga stoken of zo, en afstand neem van een incrowd waar psychopathie de norm bepaalt.)

Wie in de toekomst naar Pontarlier of Boveresse wil, zal in ieder geval buiten mij om vervoer moeten regelen. I'm out.

 

Barski (07/09/07 om 20:25:41):

Helfrich schreef:

Over merken en smaakreceptie word ik geacht geen mening meer te hebben. Dat is mij vanuit de commerciële wereld meegedeeld.


Dat zou jammer zijn. Mensen met verstand van absint zijn voor zover ik weet nog steeds dun gezaaid. Gezien het feit dat de commerciële wereld rondom absint in dit land nagenoeg als als niet bestaand beschouwd mag worden, durf ik te zeggen dat je gewoon vrijuit je mening moet mogen geven.  Doe dat laatste dus vooral.

 

Helfrich (07/09/07 om 20:30:17):

Dat is een goed punt, maar ik moet eerst even afkoelen.

 

Barski (07/09/07 om 20:39:00):

Helfrich schreef:

Praat even lekker door, zou ik zeggen -- dan ga ik ondertussen voor mezelf uitmaken welk wereldje ik het ranzigst vind, HG of CO, en tegen de tijd dat ik tot een conclusie dreig te komen heb ik vast wel weer een mening te ventileren. (Wellicht komt die erop neer dat ik jenever ga stoken of zo, en afstand neem van een incrowd waar psychopathie de norm bepaalt.)

Wie in de toekomst naar Pontarlier of Boveresse wil, zal in ieder geval buiten mij om vervoer moeten regelen. I'm out.


Wat betreft dat incrowd wereldje: ik dacht dat dit alleen in Amerika speelde. Op dit forum ben ik nog geen echte psychopaten tegen gekomen. Ik zou als ik jou was gewoon lekker maken wat je wilt maken of dat nu absint of jenever is.  
En wat betreft dat vervoer richting Boveresse, ik weet niet door wie die opmerking veroorzaakt is. Ik hoop dat het er komend jaar vooral gezellig is en dat iedereen maar vooral naast elkaar zal aanschuiven. Met een beetje geluk zal ik er zeker bij zijn.  :)

 

sixela (07/09/07 om 20:51:33):

Barski schreef:


En wat betreft dat vervoer richting Boveresse, ik weet niet door wie die opmerking veroorzaakt is.


Waarschijnlijk is de nogal ongezouten mening van Helfrich over de Angélique niet bij iedereen in goede aarde gevallen.

 

Kroeze (07/09/07 om 23:51:32):

Helfrich schreef:

Over merken en smaakreceptie word ik geacht geen mening meer te hebben. Dat is mij vanuit de commerciële wereld meegedeeld.

dan ga ik ondertussen voor mezelf uitmaken welk wereldje ik het ranzigst vind, HG of CO, en tegen de tijd dat ik tot een conclusie dreig te komen heb ik vast wel weer een mening te ventileren.

(Wellicht komt die erop neer dat ik jenever ga stoken of zo, en afstand neem van een incrowd waar psychopathie de norm bepaalt.)

I'm out.


Ik had toch niet verwacht dat je, je de mond laat snoeren.

Wat je met HG of CO bedoeld is me niet geheel duidelijk maar ik ben ook maar een jenever stoker.

Ga ook over naar het Hollandse distillaat, ook al komt het uit Limburg, welkom.

 

Zenzero (07/10/07 om 19:10:13):

Helfrich schreef:

Dat is een goed punt, maar ik moet eerst even afkoelen.


Op http://www.ecmi.org ??

 

Helfrich (07/10/07 om 19:32:32):

Ik ben afgekoeld.
Maar nu ben ik moe.

 

Zenzero (07/10/07 om 22:07:52):

Kroeze schreef:



Wat je met HG of CO bedoeld is me niet geheel ...


HG=Hausgemacht  http://en.wikipedia.org/wiki/Absinthe

En CO? Ik meen Commercial, maar ik kan me vergissen.

 

Zenzero (07/10/07 om 22:11:47):

Hallo! Sta ik op "Ignore user"
Of, wel ingelogd en niet zichtbaar, soms?  :-/

 

Helfrich (07/11/07 om 10:21:28):

Hoezo?

 

Zenzero (07/11/07 om 12:09:16):

Ah, gelukkig niet dus. Dank Helfrich, dank.
Het zou namelijk zomaar kunnen, dat ik in onzichtbare ASCII, Unicode of iets van dien aard typte.

Nee gewoon ik heb een aantal posts met vragen geplaatst, en een directe reactie daarop bleef uit.

Maar het is natuurlijk komkommertijd, dus ik... 't is al goed...

 

Helfrich (07/18/07 om 16:33:09):

Kroeze schreef:


Ga ook over naar het Hollandse distillaat, ook al komt het uit Limburg, welkom.

Zit jij eigenlijk ook op een jeneverforum?

 

Helfrich (07/18/07 om 16:34:03):

Zen, is alles nu duidelijk of heb je nog vragen?

 

Kroeze (07/18/07 om 23:29:23):

Helfrich schreef:


Zit jij eigenlijk ook op een jeneverforum?


Voor zover ik weet bestaat er geen jenever forum. Er bestaat wel een jenever genootschap maar die zijn niet erg aktief. Er is ook nog jeneverie 't Spul, maar daar gebeurt ook niet veel.

 

Zenzero (07/19/07 om 01:08:04):

Helfrich schreef:

Zen, is alles nu duidelijk of heb je nog vragen?


Over wat? Waar had ik 't ook al weer over?

Al goed, neen, geen vragen vooralsnog...

 

Helfrich (07/22/07 om 18:41:31):

Barski schreef:

Laten we het vooral over absint hebben anders wordt het hier zo'n pseudo louchedlounge.

Never underestimate The Lounge. Misschien lijkt de Soaked Wormwood Suckciety de uitgelezen plaats om kennis uit te wisselen binnen de grenzen van het betamelijke, maar er is nauwelijks een betere manier om in aanraking te komen met mensen die echt ergens verstand van hebben, dan slap lullen in de Lounge.

 

Zenzero (07/23/07 om 00:11:57):

Helfrich schreef:


... maar er is nauwelijks een betere manier om in aanraking te komen met mensen die echt ergens verstand van hebben, dan slap lullen in de Lounge.


En da's maar goed ook!

 

Helfrich (11/27/07 om 22:46:43):


http://picasaweb.google.com/dtaggert/KallistiFest

Dit is raar: http://dtaggert.livejournal.com/

 

Barski (11/27/07 om 23:12:35):

Ik heb het gelezen en ik heb sterk het vermoeden dat deze vrouw lijdt aan een flinke borderline persoonlijkheidsstoornis. Het is het type vrouw waar ik in mijn werk al een aantal keren tegenaan ben gelopen. Als moeders zijn dit soort vrouwen een verschrikking en het verklaart ook waarom bepaalde ellende van generatie op generatie wordt doorgegeven. Het zal me benieuwen of ze het lef heeft om er een einde aan te maken.

 

Helfrich (11/27/07 om 23:21:40):

Het lef heeft ze. Ik kreeg zojuist een bericht van iemand op FV en het is niet goed.

 

Barski (11/27/07 om 23:48:26):

Als ze een einde aan haar leven heeft gemaakt dan is het een einde aan een heel ellendig leven als ik tenminste alles mag geloven dat ze geschreven heeft. Voor het zelfde geldt dat ze momenteel in een zware psychose zit en dan hoeft het allemaal alleen maar in haar eigen beleving waar te zijn. Dit is hoe dan ook tragisch en ik vraag me af hoe hier op het FV forum op gereageerd gaat worden.

 

Helfrich (11/27/07 om 23:55:21):

Ze heeft na die laatste blog een "ernstig ongeluk" gehad in Engeland. Ze heeft het (fysiek) overleefd, maar weet niet meer wie ze is of waar ze is. Iemand heeft haar teruggehaald naar de VS.

 

Barski (11/27/07 om 23:58:29):

"ongeluk"... dat zal best.

 

Helfrich (11/28/07 om 00:16:14):

Barski schreef:

hoe hier op het FV forum op gereageerd gaat worden.

Helfrich gepromoveerd tot mafioso. Wel weer echt iets voor mij dat daar tragiek voor nodig is  :-[

 

Algemene absintdiscussie