Het café

Sixtina

Z.v.E (05/31/07 om 13:57:15):

Tip: Mocht je ooit in Leipzig terecht komen dan is het zeker de moeite om even bij café Sixtina langs te gaan.

http://sixtina.net/

Je kunt je daar verbazen over de grootste collectie Absinth (let op: dus zonder e) die je je maar kunt voorstellen. Nu was ik daar afgelopen weekend dus een bezoekje mocht natuurlijk niet ontbreken. Ìk zou dus wel even een drietal verschillende drankjes gaan uitzoeken voor ons gezelschap....

Na wat speuren, inclusief een groeiende onrust over de vraag òf er wel iets fatsoenlijks bij stond, vond ik, zij het ver weg gestopt, een fles Kübler (niet meer voorradig), Segarra 45 (vreugde was van korte duur aangezien deze ook op was), Elixir du Pays des Fées, Eichelberger en een Duplais Blanche (kende ik zelf nog niet dus dat was weer positief). Erg grappig hierin was dat je een nummer moest opnoemen van welke Absinthe je wilde want met enkel de naam wisten ze niet wat je bedoelde... Grote vraagtekens alom dus.

Terwijl naast mij twee personen in alle ernst hun groene drankje, afkomstig uit een fles in de vorm van de Eifeltoren, aanstaken gooide de barman in zijn enthousiasme gelijk maar een klontje suiker in elk glas. Onze glazen. Bedankt!

Suiker eruit en opzoek naar water: eerste barman wilde mij bronwater aansmeren met koolzuur. Plat water had men niet. Overigens was het water mild koolzuurhoudend dus volgens hem kon dat best.

Tweede barman gaf als oplossing, hoe intelligent, een glas kraantjeswater.

Al met al dus een heerlijke vertoning!  ;D

 

Nurgle (05/31/07 om 19:01:03):

Z.v.E schreef:


Erg grappig hierin was dat je een nummer moest opnoemen van welke Absinthe je wilde want met enkel de naam wisten ze niet wat je bedoelde...


Hehe, dit doet me denken aan een zekere bar in het Brusselse...  :D

 

Zenzero (06/02/07 om 03:12:34):

Allereerst vooraf mijn excuses, voor de stommiteit
die ik heb begaan.

Bij ons bezoek aan het altijd en immer zo schone Antwerpen, werden wij getrakteerd op 'n stortbui, juist toen we het Papenstraatje passeerde... (en waren we het maar gepasseerd)

"Absinthbar" zie ik staan.
Goed, na de bestelling te hebben geplaatst, had ik al twijfels, helaas.

Mijn glas werd gevuld (ik noem geen merknaam, puur uit schaamte, en reclame maken zou ongepast zijn op dit forum)

Ik zag het gezicht van de ober al glunderen, terwijl hij al gietend in de buidel van zijn sloof taste zoekend naar...(waar roken en open vuur ten sterkste wordt afgeraden!!)

Stop zeg ik, meewarrig kijkt de jongeman, mij, zich van geen kwaad bewust aan, terwijl het gezelschap gezeten achter ons hun blik wendt richting ons tafeltje, 't zou nog zonde zijn, merk ik op, en teleurgesteld maar nog snel vragend, waarschijnlijk goed bedoeld, of dan de lepel inclusief de suiker, ook mee terug moet, nee schudt ik, en 'n gevoel van spijt maakt zich van mij meester. (had ik maar gewoon 'n koffie besteld)

Ik neem het karafje gevuld met lauw (blus) water en heb eigenlijk alle goesting in het hele aperitief verloren...

...Dan hebben jullie, stelletje bofkonten, het bij dat bezoek aan die bar in Leipzig, nog niet eens zo slecht getroffen.

Overigens moet ik eerlijkheidshalve wel toegeven, dat de entourage en ambiance in het betreffende Antwerpse etablissement, best aangenaam mag heten. ('n doorsijpelende paraplu bied immers minder sfeer en stemming)

 

Het café