Absintmerken

Lucid

Nurgle (05/03/07 om 12:00:55):

De eerste Amerikaanse absint blijkt een feit te zijn... Wellicht met (veel) minder anijs, aangepast aan de Amerikaanse smaak?

http://drinklucid.com/

 

Zenzero (05/03/07 om 23:39:57):

Mooie (gladde, gelikte) site, ben benieuwd wat dat spulleke moet gaan kosten, en hoe het smaakt

 

Barski (05/04/07 om 22:54:30):

Shit.... Ik geloof mijn ogen niet. Ted has done it again. Ben benieuwd wat het voor een product is. Daarnaast vraag ik me af waarom deze absint wel en andere absints zogenaamd niet voldoen aan de Amerikaanse wet- en regelgeving. Ted zal zijn naam niet te grabbel willen gooien met een product waar hij niet achter staat.

Volgens mij is dit een goude gooi en een absolute cash-crop. De eerste legale absint in de VS zal voor de verwachte prijs zeker goed verkopen.

"Lucid will be available starting next month, priced at $59.95 for a 750milliliter bottle."

... en nu dezelfde prijs voor de rest van zijn producten

 

radioflux (05/05/07 om 13:24:25):

Het meest interessante hieraan vind ik vooralsnog de marketing. Fluorgroen en dropzwart. Katteogen op de fles. Cue Chopin's Nocturne Opus 9, no.1:

"Prohibition is finally over!" [size=1][sup]TM[/sup][/size]

Niet zozeer gericht op de elitaire absintheur, die zo'n kermis liever uit de weg gaat, denk ik. De distributeur lijkt hier zijn blik ferm op de gothic crowd te hebben, al is de fles daarvoor misschien nog wat aan de prijs.

 

radioflux (05/05/07 om 13:30:19):

Al is die waarschuwing onderaan...

"Serious risk of injury if contents ignited. Do not deliberately ignite or consume near open flame."

... natuurlijk wel een kort gniffelen waard.

 

Helfrich (05/06/07 om 00:48:46):

Ik vind dat allemaal wel goed gevonden. Ze appelleren aan de belevingswereld van wat op dit moment de grootste doelgroep is. Tegelijkertijd corrigeren ze ludiek de slechte gewoonten (door het aanmoedigen van de traditionele wijze van serveren, "do not ignite", etc.). Het lijkt me een goede strategie om het product te positioneren.

Voor de Helfrich en de importproducten zijn we in Nederland volgens mij te vlug begonnen over aperitieven van kwaliteit waarvan je niet gaat trippen. De doelgroep die je zou willen bereiken denkt "ja, dat zal wel" en de gothic crowd gaat direct met de hakken in het zand omdat je hun mythes aan het debunken bent. Zij willen liever wat pseudovergif om op feestjes in de fik te steken, dat als het even kan niet naar anijs smaakt.

Daarom: presenteer het product op hun manier, geef ze de meerwaarde van kwaliteit op de koop toe en corrigeer tactisch. Dit is geen Jade, maar een product dat zich voor een veel groter publiek wil profileren als echte absint.

Ik ben wel benieuwd hoe het smaakt, trouwens.

 

radioflux (05/06/07 om 02:00:39):

Helfrich schreef:


Daarom: presenteer het product op hun manier, geef ze de meerwaarde van kwaliteit op de koop toe en corrigeer tactisch. Dit is geen Jade, maar een product dat zich voor een veel groter publiek wil profileren als echte absint.

Al doende leert men (ok, als men leren wil). Misschien zou je zoiets zelf ook kunnen proberen...

Ik weet nog wel een aardige merknaam voor je. ;D

 

Helfrich (05/06/07 om 11:00:18):

Ik weet niet of ik op dit moment nog veel over absint wil leren. Ik heb vooral zin om heel veel jenever te gaan stoken.

Maar ik wil de Eline best voor je distilleren hoor  ;D

(Eerst maar eens zo'n vermaledijd scorelijstje voor de Doubs invullen en op FV posten. Voor de lol, want mijn oordeel kan conform de voorwaarden worden gediskwalificeerd.)

 

radioflux (05/07/07 om 11:21:37):

Helfrich schreef:


Maar ik wil de Eline best voor je distilleren hoor  ;D

Ik moet nu toch toegeven dat ik niet echt een koopman ben. Ik zou nog geen broodje kunnen verkopen aan een roedel uitgehongerde miljonairs.

Maar als Lucid aanslaat, zou het misschien te overwegen zijn om je verte ook aan te bieden in een zwarte fles, met een nieuw etiket en een hippe website. Zonder zelfs in eerste instantie maar je recept aan te passen. Om eens een degelijk cliché van stal te halen: "That which we call a rose / By any other name would smell as sweet."

 

Helfrich (05/07/07 om 20:02:58):

Helahola. De insteek was om dit niet als een gothic-product neer te zetten.

Ik heb weinig tegen gothic (zie mijn eerder geplaatste bedenkingen erbij), maar ik heb er vooral niets méé. Tot voor kort wist ik nauwelijks wat het was, anders dan wat consumptiemelancholie voor roomblanke meisjes met geverfd haar. Laat staan dat ik bevroedde dat ik met dit project half bochtflamberend en bezemsteelvliegend Nederland over me heen zou krijgen.

Het idee is om absint neer te zetten als wat het is, namelijk een kruidenaperitief met smaak, sfeer en een rijke historie. Ik juich het toe als gothics er belangstelling voor hebben, maar als ze afgefakkelde Hill's beter vinden passen bij hun subcultuur waarin ze het kapitaal en het consumentisme ontvluchten, dan vind ik dat ook best.

Ik weiger me volledig te conformeren aan een wereldje dat me wezensvreemd is, alleen om een product te kunnen verkopen. Als dat voor Nederland betekent dat er geen niche voor dergelijke producten overblijft, dan zal ik daarmee moeten leven. Mijn geld verdien ik met andere dingen. Viridian en ook Jade hebben een andere agenda.

 

radioflux (05/07/07 om 21:53:43):

Dat is duidelijk. Met alles wat je op dit forum over de markt, of het gebrek daaraan, in Nederland te berde hebt gebracht, meende ik ergens een stille wens te ontwaren om hier toch wat meer af te kunnen zetten. Daarom opperde ik de suggestie van het quasi-gothic product, naast het klassieke product, alleen anders verpakt.


Ik weiger me volledig te conformeren aan een wereldje dat me wezensvreemd is, alleen om een product te kunnen verkopen.

Ik begrijp volledig wat je bedoelt. En ik juich het alleszins toe.

 

Z.v.E (05/31/07 om 15:04:58):

Ik had het nog niet eerder gezien maar inderdaad een erg strakke site en vormgeving van de fles. Aantrekkelijk. Natuurlijk in mijn geval te verklaren  ;)

 

Helfrich (06/04/07 om 16:55:51):

radioflux schreef:

Dat is duidelijk. Met alles wat je op dit forum over de markt, of het gebrek daaraan, in Nederland te berde hebt gebracht, meende ik ergens een stille wens te ontwaren om hier toch wat meer af te kunnen zetten. Daarom opperde ik de suggestie van het quasi-gothic product, naast het klassieke product, alleen anders verpakt.

Met dat idee speel ik soms. Ik sta er niet geheel afwijzend tegenover. Buiten gothic zijn er nog wat andere scenes waarin een passend product zou zijn te profileren.

Ik heb een aantal min of meer concrete plannen liggen en aan een daarvan maakte ik laatst een voorzichtig begin. Helaas stuit ik dan toch weer op een gebrek aan enthousiasme en worden alle initiatieven en risico's weer bij mij neergelegd.

Ik heb daar niet heel veel tijd en energie meer voor. De Helfrich loopt nu ongeveer zo hard dat ik de vraag nog maar net aankan (net niet, eigenlijk).

Het absintklimaat in Nederland deugt natuurlijk nog steeds voor geen cent en heel eerlijk gezegd zie ik niet erg veel verbetering. Merken als Duplais en Kübler slaan niet aan, terwijl de verkoop van brol hier en daar nog steeds geleidelijk aan toeneemt (zichtbaar groeiende brol-assortimenten binnen de grachtengordel, voornamelijk voor toeristen).

De Helfrich loopt hier denk ik alleen vrij hard omdat het product uit Nederland komt. De meeste drinkers blijven ervan overtuigd dat je voor de echte shit in Praag moet zijn.

Ik heb er genoeg van en geef die strijd op. Straks zal ik me met een aantal kwaliteitsdistillaten (niet enkel absint) van mezelf en van collega's voornamelijk gaan richten op andere landen.

 

Absintmerken