Het café

Wachttoren

Helfrich (02/03/07 om 23:22:49):

Zonder twijfel was het leukste bezoek van vandaag het stel uit Joabik dat het zich allemaal zo goed liet smaken. Maar de dag begon met een heel ander stel.

Op de stenen trap bij de voordeur consumeerde ik mijn eerste koffie en sigaret van de dag in de ochtendzon. De vogels floten in groots verband een of ander carnavalslied. Wat gebeurt er toch allemaal? vroeg ik me af, terwijl ik aan de ontdooiende mammoet in Alaska dacht.

Een betrekkelijk jong stel (iets jonger dan ik) bleef voor het pand staan. Ik hoorde ze zeggen dat het er zo leuk uitzag en toen merkten ze me op. Of ik hier woonde? Nee, dit is een bedrijfspand. -- Of ze op zoek waren naar mij? Ja, maar niet naar mij in het bijzonder. -- Of ze me even konden spreken over... De jongeman schoof een Wachttoren van onder zijn stugge wollen jas tevoorschijn. Nee, liever niet.

De jongedame vraagt wat voor een bedrijfspand dit dan wel is. Ik mompel wat en voeg aan mijn antwoord toe dat zoiets misschien niet goed samengaat met... Ik wijs losjes op het pulpblaadje in de hand van de jongeman. Of misschien wel met mate, zeg ik. Jehova-dames zien er om onverklaarbare redenen vaak leuker uit dan je redelijkerwijs zou mogen verwachten. Ze knikt me hevig toe: "Jazeker, jazeker, met mate! Wat een leuke locatie trouwens om zoiets te doen!"

De mannetjesjehova begint te lachen en toont me het woord "WAARHEID" op het omslag van de Toren. Hij schatert met een stevig Limburgs accent: "Kinderen en dronkaards spreken altijd de waarheid!"

U wordt bedankt. Een prettige dag nog.

 

sixela (02/06/07 om 13:08:06):

Ze knikt me hevig toe: "Jazeker, jazeker, met mate! Wat een leuke locatie trouwens om zoiets te doen!"

De mannetjesjehova begint te lachen en toont me het woord "WAARHEID" op het omslag van de Toren. Hij schatert met een stevig Limburgs accent: "Kinderen en dronkaards spreken altijd de waarheid!"


Getuigen van Jehovah met gevoel voor humor? Mogen ze vele kindjes maken en de andere fenotypes verdringen!

In Engeland had ik bezoek van dame (die er niet zo leuk uitzag) die slechts haar pogingen staakte mijn ziel te redden wanneer mijn huiseigenaar haar diets maakte dat we duivelsaanbidders waren, en vroeg of ze interesse had om onze volgende zwarte mis annex orgie bij te wonen.

 

Helfrich (02/06/07 om 22:29:34):

Medusa kan erg prettig over dit soort ervaringen verhalen. Haar absintsmaak is op z'n minst bedenkelijk te noemen, maar ze is welbespraakt, intelligent, mooi, hartelijk en gastvrij.

Ook is ze niet te beroerd om bekeringsijverige types te ontvangen in haar appartement dat is afgeladen met allerlei gothic-frutsels. (Het is onmogelijk om met een laptoptas aan je schouder en een hoed op je kanis binnen te treden zonder iets omver te lazeren.)

De types raken er wat in de war, naar ik heb vernomen. Ze doen even hun best, om zich vervolgens te beperken tot een verwoed gesis: "Satan... Satan... Satan!"

 

sixela (02/07/07 om 13:18:31):

Helfrich schreef:

Medusa kan erg prettig over dit soort ervaringen verhalen. Haar absintsmaak is op z'n minst bedenkelijk te noemen, maar ze is welbespraakt, intelligent, mooi, hartelijk en gastvrij.

Ook is ze niet te beroerd om bekeringsijverige types te ontvangen in haar appartement


Die heeft dringend een bezoek nodig van de getuigen van (echte) absint.

Maar ja, misschien ga ik ook "Satan, satan" wauwelen en gillend weglopen als ik nog eens oog in oog kom met een fles Staro.

 

Het café