Algemene absintdiscussie

Waar , En Welke ?

Whut (04/02/06 om 18:09:49):

Hallo

Ik ga binnenkort op vakantie naar Praag en zou daar graag een fles absinth kopen om mee naar Nederland te nemen . †Alleen heb ik niet zo ervaring met absinth en zou ik willen weten welke merken goed zijn ? En Wat voor effect het heeft als er meer thujon inzit . De prijs mag wel rond de 20/30/40 euro zijn . Nou heb ik gehoord dat het merk Hills wel een goeie zou zijn ? en als laatste waar en in wat voor winkels zou ik moeten zoeken ?

Helfrich (04/02/06 om 18:54:58):

Uit Praag zou ik liever een kratje bier meenemen. Maar zelfs daarvoor zou ik liever naar BelgiŽ rijden.

s0lar (04/03/06 om 00:07:56):

Ik ben Belg en Tjechisch bier is zeer lekker. Ik vond het wheat beer zalig. Maar absint zou ik er echt niet kopen, tenzij je slechte ervaringen wilt ivm absint.

sixela (04/06/06 om 13:29:47):

Idem. Breng liever wat Radagast of Regent mee (de pilsen zijn eigenlijk beter dan in BelgiŽ, maar er is weinig ander bier), en laat de absint voor wat het is.

D'r is er eigenlijk maar ťťn enkele die half drinkbaar is, en dat is "Absinthe Toulouse Lautrec" (merk de spelling op - er staat een extra 'e' om het verschil met de rest aan te geven!).

Sebor is ook een halfgoed product, maar lijkt meer op een hoogalcoholische en wat vreemde Jšgermeister dan op absint. Je moet er wel voor zijn.

Algemene absintdiscussie