Absintmerken

Markus

F@TM@N (12/14/05 om 20:54:22):

Markus

Vandaag m`n pretpakket binnen gekregen

Niet de natte naar anijs stinkende doos waar ik over gedroomd had ….gebroken flessen in karton.
Maar een keurig verpakte inhoud…( alleen de Deutsche post ) had niet verzuimd door overmatig gooien de hierop het bord besproken Jade-lakzegel in tientallen stukken in de uiterst zorgvuldig door Markus inhoud te verspreiden.
Heb het restant van de kurk afgekrabd en de fles geopend.
Toen geroken …….
Daarna de Montmartre geopend en geroken
Vervolgens de Fransois Guy  wederom geopend en geroken

Aangezien ik nog voor het hele gezin moest koken en door de week niet veel drink maar toch vreselijk benieuwd was heb ik van alle drie een derde borrel genomen .
Hier een smaak impressie :

Eert de jade ( nouvelle orleans)  eerst een klein slokje puur ….toen een op drie verdund met water…..conclusie:
Lekkere smaak…. Iets ronds in de voordronk… een allemansvriend ….ik mis de eigenwijsheid die ik in de eerste batch helfrich wel aantref ( geen naar de mond praten ….maar gewoon de waarheid ) …prijs kwaliteit verhouding….. hij is heerlijk …….zal hem met liefde opdrinken ….maar zal hem niet gauw meer kopen….

Toen  de Montmartre …. Een smaakorgasme in m`n mond …. Is dit Absint…..de eerste vergelijking  was gelijk …met het Hongaarse drankje Zwack Unicum ….( een kruidenlikeur ) een topper ….die er een fan bij heeft …… alhoewel het eigelijk  niet zo naar absinth smaakt….je houd er van of je haat het…… een tussenweg is er niet…… OOOOOOOOOOOO     I love it….;)

Als laatste … de Francois Guy……. Een heerlijke Absinth….. verdund    een op anderhalf
Hetzelfde ronde in de voordronk…als de Jade …iets wat ik eigelijk wel heel erg kan waarderen ….hoe doen ze het ….. verder een heerlijke Absinth…mooie nasmaak …..goede prijs kwaliteitsverhouding


Conclusie….

Ik heb nu kwaliteitsAbsinth gedronken  en ben van mening dat :

De Jade echt niet verkeerd is ….alleen ik vind

hem geen 83 euri waard
De Montmartre …..iedere euri die gekost heeft waard is ….een smaakorgasme
De Francois Guy  een heerlijke absinth is ….maar hij mist de ballen….. zou dat door het lage alcoholpercentage komen…..??????

*** de Jade en de Guy …allebei    iets in de voordronk hebben wat ik heel erg lekker vind

helfrich batch one …….. een Absinth met ballen vind ………waar ik me nog steeds het meest in kan vinden …… alhoewel de 64 % van de lurker uit Dordt ook niet verkeerd is…

ik hoop in de toekomst ….ook maar een beetje in de buurt te komen…..  



 

 

Z.v.E (12/15/05 om 15:08:27):

F@TM@N schreef:

…met het Hongaarse drankje Zwack Unicum …


Werkelijk? Dat zou niet verkeerd zijn.

 

Helfrich (12/15/05 om 17:09:42):

F@TM@N schreef:


helfrich batch one ……..

Schön war die Jugendzeit... :(  Laat maar weten als je belangstelling hebt voor een flesje echte Helfrich. Dan tover ik er wel een uit mijn hoed.
alhoewel de 64 % van de lurker uit Dordt ook niet verkeerd is…

Nu is het genoeg. Die kwam uit dezelfde batch.

 

F@TM@N (12/16/05 om 15:55:00):

Laat maar weten als je belangstelling hebt voor een flesje echte Helfrich. Dan tover ik er wel een uit mijn hoed.


nou graag........ ;D



ook nog FF kijken of de lurker wat 64 heeft staan...

 

F@TM@N (12/16/05 om 16:00:22):

Werkelijk? Dat zou niet verkeerd zijn.


Zwack Unicum... voor een heel redelijke prijs te koop.....en te versturen ....of af te halen in wederom Dordrecht....the place to be

http://www.lekkersuithongarije.nl/product_info.php/products_id/29

 

Barski (12/17/05 om 17:23:26):

Fijn, weer zo'n idioot die zich genoodzaakt ziet om zichzelf te uiten middels het ontsieren van muren. Ik kan hier met mijn verstand niet bij, hoe infantiel ben je als je dit doet? Schrijf liever een kaartje als je eindelijk de borrel van je leven hebt ontdekt en je de maker wilt bedanken!

 

F@TM@N (12/17/05 om 17:49:55):

Fijn, weer zo'n idioot die zich genoodzaakt ziet om zichzelf te uiten middels het ontsieren van muren.


Maak je niet zo druk
voor dit soort dingen zijn programma`s...
zal nooit met een spuitbus op muren spuiten
en volgens mij is de Berlijnse muur al een tijdje weg  ;D ;D ;D ;D


 

Barski (12/17/05 om 20:17:00):

Knap gedaan,.. en mijn excuses. Bij het zien van die die eerste foto dacht ik echt dat iemand met een spuitbus autolak die muur ondergekalkt had. Mijn reactie kwam voort uit een flinke hekel aan grafitti. Enfin, voor die tweede foto geldt hetzelfde als voor de eerste, heel knap gemaakt. You definately fooled me! Welk programma gebruik je ervoor, Photoshop?!  

 

Barski (12/17/05 om 20:18:56):

En wat betreft die boodschap: De La Bleue van Hollandse bodem komt eraan maar je zult nog even moeten wachten. Ik ben nog op zoek naar een andere distilleerderij... en een zak geld  ;)

 

F@TM@N (12/17/05 om 20:33:11):

en mijn excuses



wat nou excuses....een groter compliment ....dat je dacht dat het echt was kan je me niet geven...
ik heb ook een hekel aan ondergespoten muren....alhoewel ik graffiti in opdracht soms best wel mooi vind

ik gebruik paintshop-pro.... en nog wat andere...

 

F@TM@N (12/17/05 om 20:36:27):

En wat betreft die boodschap: De La Bleue van Hollandse bodem komt eraan


wederom.... vol verwachting klopt m`n hart.... ;D

is het echt waar dat jij een jade nouvelle orleans  in je ketel hebt gemikt....? ? ? ??  ? ? ? :o :o :o :o

 

Helfrich (12/29/05 om 22:19:29):

Tegenwoordig mik ik soms zelfs "Helfrich" in de ketel, al is het maar om de alcohol eruit te stoken. Een eigen ketel is een enorm voorrecht. Heb je er nu al een, F@TM@N?

 

F@TM@N (12/30/05 om 20:09:28):

Heb je er nu al een, F@TM@N?



Nee  .... als ik voor m`n werk in Belgie ben ga ik hem halen.... vond het niet zo slim hem deze maand mee te nemen ....met al die vuurwerk-controle`s .....
mijn keus is gevallen op deze ....lijkt met een mooi exemplaar om mee te beginnen ......


http://www.brouwland.com/egoracatalog/shop_product.asp?id=1297&cat=25&new=&promo=&nxt=025%2E076%2E1&ext=1&desc=&prv=&count=21

 

Helfrich (12/30/05 om 20:33:22):

Dat is een perfect absintketeltje. Alleen die spiritusbranders zijn kut.

 

Absintmerken