Het café

Hallo

Biesjanker (02/02/05 om 19:18:01):

Hallo, ik ben nieuw hier en ik wil me ff voorstellen. Ik ben dus biesjanker, 29 jaar oud en sinds enekle maanden liefhebber van het groene drankje.
Ik ben begonnen met Spaanse absinth, Rodnick's, welke volgens mij door velen als bocht wordt beschouwd. Klopt dat?
In ieder geval, de werking was wel prettig en niet lang daarna ben ik Versinthe La Blanche gaan proberen welke ik erg lekker vind.
Nu heb ik nog een vraag over de Tsjechische absinths. Zijn deze allemaal slecht of zijn er uitzonderingen op de regel?

 

Helfrich (02/02/05 om 20:19:50):

Welkom!

Rodnik's is inderdaad tamelijk vies, zoals alle gifgroene brouwsels die niet willen troebelen.

Tsjechische 'absinth' is abjecte nieuwlichterij, maar sommige merken schijnen drinkbaar te zijn. (Ik kan daar zelf niet goed over oordelen, want met Tsjechische absint heb ik de moed allang opgegeven.) Sommigen breken een lans voor Sebor.

Mijn advies is daarom om je op andere producten te richten - die hier regelmatig de revue passeren.

Over Versinthe La Blanche zijn de meningen sterk verdeeld. Het is in ieder geval een zuiver distillaat en ik vind het geen slecht product.

 

Biesjanker (02/04/05 om 22:35:20):

Bedankt voor dit hartelijk welkom...
Ik ga binnenkort maar eens een goede fles bestellen via het web. Misschien ben ik een beetje lui, maar wat zijn aanraders? Ik bedoel als ik toch een flinke smak geld ertegen aan ga gooien, kan ik het beter goed doen....

 

Z.v.E (02/07/05 om 14:50:52):

Welkom.

Leuk om mee te beginnen en niet meer los te laten:

Kübler 57/53(?)
François Guy
Verte/ Blanche de Fougerolles
Un Emile 68 of blanche
Jade NO of VS
Barski's La Bleue ;)

of mijn persoonlijke Spaanse favoriet: Segarra 45/ 68

 

Helfrich (02/07/05 om 17:17:59):

Of desnoods een Lemercier Amer of een Libertine 72. Of een La Bleue Clandestine van Alandia, als GLS tenminste niet de hele zending weer retour stuurt.

Iets zegt me dat ik aan een 'goed bewegwijzerde FAQ' moet gaan werken...

 

Biesjanker (02/10/05 om 19:14:58):

Ik ga volgende week op vakantie, dan zal het meer rum drinken worden en cristal cerveza clara, maar als ik terug kom haal ik eerst maar eens een fles Pernod, daar is makkelijk aan te komen en dan gaan we tot het echte werk over!
;D

 

Het café